نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2145
-
الف
+

سومین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چگونه گذشت؟

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فلم های «روز صفر»، «آبادان یازده 60» و «ابر بارانش گرفته» همراه بود.

به گزارش آی فیلم 2 ، در دومین روز سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر دوشنبه 14دلو/بهمن فلم های «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی «مهرداد خوشبخت» ، «ابر بارانش گرفته» ساخته «مجید برزگر» و «روز صفر»به کارگردانی «سعید ملکان» به نمایش درآمد. 

فلم سینمایی «آبادان یازده 60» 

نشست خبری فلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی «مهرداد خوشبخت» در محل نشست‌های جشنواره فیلم فجر با اجرای «فرزاد حسنی» برگزار شد. 

«مهرداد خوشبخت» درباره فلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» گفت: این فلم نسخه نهایی ما نیست، این نسخه را کمی با تغییرات آماده اکران می کنیم، ما این فلم را بر اساس مجموعه اطلاعاتی که براساس واقعیت بود، ساختیم. 

وی درباره نحوه انتخاب بازیگران فلم اظهار کرد: ما می خواستیم تا جای ممکن به واقعیت نزدیک شویم، می خواستیم تا جایی که می شود گریم دیده نشود، به همین دلیل از بازیگران بسیار قوی بهره گرفتیم که در کنار هم گروه بسیار خوبی را تشکیل دادند. 

«ویدا جوان» در ارتباط با ایفای نقش همسر یک رزمنده بیان داشت: این کرکتر را دوست داشتم به این دلیل که تحولی در شخصیت کرکتر شکل می‌گیرد. او در گیر فضای جنگ می‌شود و خود را فدا می‌کند.

«شبنم گودرزی» دیگر بازیگر فلم درباره حضورش توضیح داد: به این دلیل که عاشق فضای فلمهای هشت سال دفاع مقدس هستم، برایم جذاب بود. نقش برای من نقش سختی بود و از من فاصله داشت.

تهیه‌کننده فلم نیز گفت: در مورد انتخاب این داستان فلمنامه را خواندم و اصل داستان و‌ ماجرای آن را دوست داشتم به این دلیل که قهرمان بازی داشت و‌ مقاومت مردمی را نشان می‌داد. در جنگ تنها کسانی که در خط مقدم جنگیدند دفاع‌کننده از میهن نبودند بلکه در پشت خط مقدم نیز بسیاری از افراد فداکاری کردند. ما به دنبال نشان دادن آن‌ها و یادآوری تلاش‌هایشان بودیم.

او درباره عدم حضور بازیگران چهره در فلم افزود: انتخاب بازیگران شناخته شده در دیده شدن فلم موثر است اما ما به دنبال گران تمام شدن هزینه فلم نبودیم.

فلم سینمایی «آبادان یازده 60» اثری متفاوت در بخش دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و رژیم بعث عراق می پردازد.

کارگردانی این فلم سینمایی را «مهرداد خوشبخت» و تهیه‌کنندگی آن را «حسن کلامی» عهده دار بوده اند.

در خلاصه داستان این فلم سینمایی آمده است: مردم غیور آبادان، شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است.

«علی‌رضا کمالی»، «حسن معجونی»، «شبنم گودرزی»، «حمیدرضا محمدی» و «نادر سلیمانی» در این فلم سینمایی ایفای نقش می‌کنند. 

 

فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته»

نشست خبری فلم«ابر بارانش گرفته» با حضور عوامل و بازیگران فلم در پردیس ملت برگزار شد.

«مجید برزگر» کارگردان فلم «ابر بارانش گرفته» با اشاره به اکران این فلم عنوان کرد: به اکران از این منظر نگاه می‌کنم که سینمای ایران در سال‌های گذشته کم تماشاگرتر بوده است. تجربه فلم های قبلی‌ام این را نشان داده که اگر فلم ها درست ساخته شوند تماشاگر خاموش سینما می‌تواند به فلم های ما توجه کند و اگر می‌خواهد فلم ببیند به سراغ این دسته از فلم‌ها بیاید.

برزگر در پاسخ به سوالی درباره اکران و فروش فلم توضیح داد: من فکر می‌کنم فلم هایم را برای اقلیت و گروه خاموشی که سلیقه‌شان را دوست دارم تولید می‌کنم که البته تعدادشان کم هم نیست. تلاش من در این سال‌ها این چنین بوده و همین مسیر را رفته‌ام.

«نازنین احمدی» در پاسخ به سوالی درباره کم بودن دیالوگ‌هایش در این فلم توضیح داد: کرکتری که به عهده داشتم کم دیالوگ نبود، آقای برزگر اولین بار که طرح را به من داد، شیفته آن شدم. او لحظه به لحظه همراه من بود و از او برای این پیشنهاد متشکر هستم.

«علی ثانی‌فر» با اشاره به حس‌ و حالش در این فلم گفت: برای بازیگری مثل من بازی در چنین فلم هایی خوشایند است، دوست داشتم با مجید برزگر کار کنم و در این فلم این تجربه برایم پیش آمد. در فلم نقش همسر سارا را بازی می‌کردم و مانیفست اصلی فلم بین این دو شخصیت برقرار می‌شود و می‌خواستم این مانیفست بدون هیچ واسطه‌ای جاری شود.

«مجید برزگر» درباره داستان این فلم توضیح داد: فکر می‌کنم دو سال پیش این داستان را در چند مدل نوشتیم که در نهایت به داستانی که امشب دیدید رسیدیم. در فلم های قبلی که به عنوان تهیه‌کننده یا کارگردان حضور داشتم زمان زیادی طول می‌کشید تا پول‌هایمان را جمع کنیم، برای این فلم نیز زمان زیادی طول کشید تا بتوانیم کمک بگیریم و موفق به ساختش شویم.

«حمیدرضا ملکی» بازیگر «ابر بارانش گرفته» درباره تفاوت این فلم با دیگر فلم ها تصریح کرد: همکاری با مجید برزگر برایم ارزش زیادی داشت و پشت صحنه این فلم با تمام فلم هایی که تا به حال دیده‌ام تفاوت داشت. تمام عوامل با تمرکز کارشان را می‌کردند و همه چیز در جای خود قرار داشت.

برزگر همچنین درباره تحقیق‌هایی که برای ساخت این فلم انجام داده است، گفت: ما برای ساخت این فلم مشاور طبی داشتیم و درباره تمام نکات طبی که در فلم هست تحقیق کرده بودیم و به تنهایی و بدون مشاوره در هیچ زمینه‌ای وارد نشدیم.

فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» پس از سه فلم «پرویز»، «فصل باران های موسمی» و «یک شهروند کاملاً معمولی» چهارمین فلم بلندی است که «مجید برزگر» کارگردانی آن را به عهده داشته است.

این کارگردان ۴۷ ساله آخرین بار در سال ۱۳۹۳ خورشیدی با فلم «یک شهروند کاملاً معمولی» در جشنواره فیلم فجر حاضر بود و پس از آن مدتی را به فعالیت در بخش تهیه‌کنندگی پرداخت.

فلمنامه «ابر بارانش گرفته» به صورت مشترک توسط «مجید برزگر» و «آرمان خوانساریان» نوشته شده است.

در خلاصه‌ داستان این فلم آمده است: «سارا، پرستار ۳۵ ساله و حرفوی به بیمارانش کمک می‌کند تا آرام شوند. حتی آن ها که امیدی به زنده ماندنشان نیست.»

«نازنین احمدی» و «مزدک میرعابدینی» بازیگران اصلی این فلم هستند. 

 

فلم سینمایی «روز صفر» 

نشست خبری فلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی «سعید ملکان» نیز در محل نشست‌های پردیس ملت موسوم به کاخ رسانه برگزار شد.

«سعید ملکان» درباره دلیل پرداخت به موضوع دستگیری عبدالمالک ریگی برای نخستین فلم خود گفت: در میان تمامی سوژه هایی که دوست داشتم کار کنم این موضوع از همه برایم جذاب تر بود، این فلم  کاملاً براساس واقعیت بوده و هیچ چیز آن براساس تخیل نیست. 

«ساعد سهیلی» درباره حضورش در فلم گفت: خوشحالم که بعد از دو سال باز هم به سینما بر می گردم، وقتی سعید ملکان برای این فلم پیشنهاد نقش را داد برایم بسیار کنجکاو برانگیز بود، اینکه فرد دستفروش به این مرحله می رسد برای من عجیب بود و به همین دلیل همه کار برای نقش انجام دادم. 

«امیر جدیدی» درباره حضورش در فلم اضافه کرد: هر بازیگری آرزویش ایفای چنین نقشی است، این نقش به توانایی جسمی نیازمند بود و من هم خودم را در نقش آزمودم. 

«تینو صالحی» درباره احتمال موفقیت «روز صفر» در جشنواره امسال اظهار کرد: قبل از دیدن فلم نمی‌توان حرفی قطعی زد اما با توجه به چیزی که در فلمنامه دیدم و همین طور مراحل تولید مطمئنم که «روز صفر» یکی از بهترین فلم های جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود. 

صالحی درباره کرکتر خود در این فلم خاطرنشان کرد: کرکتر من در فلم «روز صفر» کاملاً منفی است، کرکتر من فردی پاکستانی در گروهک عبدالمالک ریگی است که به سه زبان بلوچی، پاکستانی و فارسی صحبت می کند. 

«روز صفر» روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است.

«امیر جدیدی»، «ساعد سهیلی»، «تینو صالحی»، «محمدرضا مالکی»، «مهدی قربانی»، «رضا خدادادبیگی»، «محمدعلی راجپوت»، «ابوالفضل صفاری» از جمله بازیگران این فلم سینمایی می باشند.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲  دلو/بهمن تا ۲۲ دلو/بهمن 1398، به دبیری ابراهیم داروغه زاده در حال برگزاری می باشد.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

اکران «سه کام، حبس»، «قصیده گاو سفید» و «عامه پسند» در روز نخست فجر 38

نمایش سه فلم «شنای پروانه»، «بی صدا حلزون» و «تومان» در روز دوم جشنواره فجر

م ح/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر